cute & cool creations

anskin askarteluja ja elämää

Ostoksia Suomen Kädentaito -messuilta

16 kommenttia

Kävin perjantaina Suomen Kädentaidot -messuilla Tampereella. Olin ensimmäistä kertaa messuilla ja vaikka matka olikin pitkä (reippaat neljä tuntia bussissa istumista suuntaansa), niin kannatti kyllä lähteä! Olin reissukyydityksen matkassa, joten meillä oli vain vajaa viisi tuntia aikaa kierrellä messuilla ja täytyy kyllä sanoa, ettei se riittänyt alkuunsakaan. Itse kun olen kiinnostunut niin monipuolisesti kaikesta, niin nähtävää olisi riittänyt vaikka kuinka. Paikoitellen ruuhka oli kyllä kova ja varmasti jäi paljon näkemättäkin, kun osalle pienemmistä kojuista ei millään mahtunut edes kurkkimaan. Esim. Teippitarhan koju piti tällä kertaa ohittaa kokonaan, mutta varmaan näitä menetyksiä on korjattava tekemällä hieman tilauksia nettikauppoihin. ;) Ensi kerralla on kyllä päästävä kahdeksi päiväksi. Itse messuilta en ottanut yhtään kuvia, mutta ostoksista nappasin kotosalla kuvat.

Bellesiltä ostin kivan sabluunan, joulukoristeita ja joulunauhoja, ihania päivänappeja, smash-vihkosen ja leimasimen, jota ajattelin käyttää mm. joulupaketeissa. Oon tyytyväinen, että sain ostettua myös vähän joulujuttujakin.

Klemmarikellarista ostin aivan ihania papereita, kohokuviointikansion, stansseja ja nauhaa. Pari ihanaa 6×6 paperikkoa jäi vielä kyllä harmittamaan, että jäi nappaamatta mukaan! Mä oon niin koukussa noihin pieniin paperikkoihin nykyään. Niitä tulee käytettyä melkeinpä ihan eniten askartelussa kuin askartelussa.

Lisäksi kaikenlaista sekalaista tuli ostettua monesta eri putiikista. Helmiä Helmikuumeesta, stansseja Näpsäkästä ja Skräpteekistä, Sinellistä Distress inkkejä, mustetuputtelytyynyjä ja joulutekstileimasimen. Fiskarsilta uusia teriä paperileikkuriin. Lisäksi vähän hopeisia helmikoristeita ja huovutettuja palloja kojuista, joiden nimeä en nyt enää muista. Näiden lisäksi mukaan tarttui myös joululahjoja, joita en nyt sattuneista syystä uskalla täällä esitellä vielä! :)

Translation:

I visited Finnish handicrafts fair this friday. Here’s what I bought. Also some christmas presents that I won’t be showing! :)

16 thoughts on “Ostoksia Suomen Kädentaito -messuilta

  1. Minä kävin viime viikonloppuna Helsingin Kädentaitomessuilla. Olisin kyllä kaivannut sinne enemmän näitä skräppiliikkeitä myymään. Onneksi paikalla oli kuitenkin Teippitarha, jossa kyllä kerkesin tekemään ostoksia.

    • Ne Helsingin messut taitaa olla aika paljon pienemmät? En oo ite käynyt siellä kertaakaan ja nytkin ekaa kertaa Tampereella. Kyllähän mä olin tiennyt, että noi on isot messut, mutta pääsi kyllä vähän koko yllättämään :D

  2. Oi miten ihania ostoksia. Nyt harmittaa kun jätin messuilla käynnin tänä vuonna väliin ; )

  3. PAHUS! Kävin ensin läpi C-hallin ja vasta A-halliin päästyäni tajusin, että Belles oli siellä C:ssä ja olin kävellyt varmaan sen ohi siinä tungoksessa. Olisin niin tykännyt päästä katsomaan Smash book oheissäläjuttuja. Ja A-hallin jälkeen meidän porukka oli niin uuvuksissa, että lähdettiin ajelemaan kotia kohti.

    • Joo, siellä oli niitä smash bookkeja aika paljon, mutta ei ihan kauheasti oheissälää. Tai no, itellä oli noista jo osa, kun olin aiemmin tilannut netistä juurikin Bellesistä jo niitä. :) Paljon kyllä jäi iteltäkin näkemättä.

  4. Kävin viikko sitten Hesassa, ne messut oli pettymys. Onneksi kuitenkin lähdin tänään Tampereelle. Aivan huikeat! Tein edullisen löydön, eli ostin Big Shot -leikkurin! Se on ollut hankintalistalla ja kun maahantuoja möi todella hyvään hintaan, sen noukin mukaani.

    Paljon kivoja ideoita sain päähäni muhimaan.

    • Ite etin Big Shottiin stansseja, mutta ei oikein löytynyt. Näpsäkässä niitä olikin sitten ihan hurjan paljon, mutta se oli vika kauppa ennen lähtöä, niin kiireessä sitten nappasin vaan nuo pari. Pitänee laittaa nettitilausta menemään vielä…. :P

  5. Minä kävin lauantaina ja se väkimäärä oli ihan mahdotonta!! Ja parhaat jutut taisi olla myyty pois jo perjantaina kun minä en löytänyt noita ihanuuksia Bellesiltä :)

    • Perjantaina oli kyllä alussa kans aika kova ruuhka. Ennen neljää, just ennen meidän lähtöä alkoi olla jo väljempää sitten. Aika monelta kojulta tais jäädä iteltäkin bongaamatta juttuja. Onneks äiti oli mukana, niin se kiikutti aina mulle jotain tavaroita mitä en ite huomannut, että tykkäisitkö tästä ja mä olin ihan että joo kiitos! :D

  6. Ihania ostoksia ja runsaasti:) Perjantainahan siellä on aina kuitenkin hiukka vähemmän väkeä, meidän bussikuski kertoi et 100 bussia ja lauantaina toistasataa:( Hesan messut ovat aina pienemmät.
    Siellähän ei saa muuten valokuvata paitsi jos saa kohteelta luvan!

    • Aaah, en tiennytkään että siellä ei saa kuvata! No onneksi ei tullutkaan otettua siis kuvia :) Mitenköhän siellä lauantaina on saanut kierreltyä, kun jo perjantaina tuntui välillä sille, että ei saa edes ostoksiaan maksettua myyjille siinä tungoksessa!

  7. En löytänyt Skräpteekkiä messuilta mistään, kun kartan mukaan heidän piti olla Sinellin takana C-hallissa, mutta se oli perjantai aamuna tyhjä tila, johon äkkiä hommattiin lehtikauppias. Missäs sä niihin törmäsit?
    Mä olin teidän käynnin aikaan joko syömässä (noin klo 13-14) tai sitten ostoskierroksella, jotka pyrin tekemään vikalla tunnilla.

    • Nyt aloin miettimään, että olikohan se sittenkään Skräpteekki. Vai olikohan sittenkin Villakeiju? Mä en muista missä se koju oli, menin jo pää pyörälle siinä vaiheessa päivää! :D Joo se oli siinä sun ruokatauolla, jolloin me siinä käväistiin! :)

  8. Mä oon vuosia käynyt tampereen messuilla ja kyllähän ne on hyvät. Ovat alusta alkaen pitäneet tiukan jöön valikoimaan ja saaneet messuille kulttimaineen. Nyt onnistuin pitämään shoppailun kohtuullisena- ei yhtään lankaa ja pikkasen vaan askartelukampetta.

    • Joo, huikeat messut kyllä! Siellä lankaosastolla vasta muuten ruuhkaa riittikin, sinne en uskaltanut mennä edes lähelle! :D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s