cute & cool creations

anskin askarteluja ja elämää

Mun suosikkikirjoja askarteluinspiraatioon

16 kommenttia

Olen hamstrannut jonkun verran erilaisia askartelukirjoja, mutta ajattelin esitellä ne mun THE suosikit, joiden pariin palaan kerta toisensa jälkeen. Nämä on mun niin sanottuja luottokirjoja, joita hetken selaamalla varmasti iskee inspiraatio joko kortteiluun, minialbumeiden tekoon tai skräppäykseen.

Kristina Contes, Meghan Heath Dymock, Genevieve Simmons, Nisa Fiin: We Dare You – Scrapbook challenges about real life

We dare you -kirjan olen kolunnut läpikotaisin niin monet kerrat, että osaan sen ehkä jo ulkoa. Kirjassa on inspiroiva, persoonallinen ja taiteellinen suhtautuminen skräppäykseen. Kirja sisältää skräppäyshaasteita, jotka ovat jatkoa Efferdares-haasteblogin haasteille. Olen monesti napannut inspistä kirjan värikkäistä skräppisivuista, aiheista, yksityiskohdista ja ylipäätänsä tästä kirjan vähän räväkämmästä tunnelmasta. Alla kirjan sisäsivuista muutama esimerkkikuva.

Ali Edwards: Sharing Your Story – Recording Details with Mini Books

Alin minialbumikirja on ihanan raikas! Uusia minialbumeita miettiessäni tartun usein tähän kirjaan. Vaikka omat lopputulokset ovat monesti kaukana Alin yksinkertaisista ja kauniista luomuksista, on kirja kuitenkin antanut alkusysäyksen askarteluun, ja se musta onkin näissä kirjoissa niin hyvä juttu.

Marjo Kauppila – Maijun korttitekniikat

Jos et ole vielä tutustunut Maijun korttikirjaan, tee se nyt! Kirja on pullollaan hyviä tekniikkavinkkejä ja asiaa myös muillekin kuin pelkille kortteilijoille. Monet olette kyselleet mm. mun korteissa vilahdelleiden paperikukkien perään, ja monien niiden tekoon löytyy ohjeet juurikin tästä kirjasta. Tekniikoista löytyy iloa niin edistyneemmille kuin aloittelijoillekin.

Papercrafts magazine – In Love With Papercrafts

Tämä kirja on mun hyllyssä aika uusi tuttavuus, mutta siitä on nopeasti tullut mun suosikkikirjani nopeaan kortti-inspikseen. Paksussa kirjassa on paljon kauniita kortteja, mutta myös jonkun verran skräppisivuja ja muitakin paperiaskartelujuttuja. Bongasin kirjan alunperin äidiltä, ja piti sitten itsekkin tilata samanlainen. Näitä samantyyppisiä kirjoja oli Papercraftsilta useitakin, mutta tää love-teema puri jotenkin muhun parhaiten. Monia kirjan ideoita voi kuitenkin käyttää muussakin askartelussa, kuin pelkissä ystävänpäivä/hää tms. jutuissa.

Tässä siis jo muutama suositus, esittelen myöhemmin vielä muita lisää. :) Kirjani olen ostanut paikallisista kirjakaupoista, sekä Adlibrikseltä ja The Book Depositorysta. Molemmissa on ilmaiset postikulut ja nopeat toimitusajat, suosittelen!

Mitkä ovat sinun suosikkikirjojasi? Suositteluja kehiin! :)

Translation:

Here are few of my best ”go to” -crafting books! Whenever I need an inspiration boost, I just flip through the pages of some of these books and I get inspired right away. Most of my international boooks I buy from The Book Depository.

16 thoughts on “Mun suosikkikirjoja askarteluinspiraatioon

  1. Minulla ei ole yhtään ainutta askartelu aiheista kirjaa. Kirjastosta olen jotain aina lainannut jos on eteen jotain sattunut. Olen nimittäin huomannut sen että jos jotain harraste kirjoja olen ostanut ne jää aina tuonne hyllyyn pölyttymään, sillä suurimmat inspiraatiot löytyy netin syövereistä.

    Adlibris on minun suosikkini nettikirjakaupoista. Ei tosiaan postikulut päätä huimaa ja nopea on toimitus. :)

    (Ihana lintu näkyy olevan tuossa Maijun korttitekniikat kirjassa <3)

    • Joo, netti on kyllä ihan paras inspiksenlähde, ja suurimmalta osin sitä kautta se inspis tuleekin. Välillä vaan kaipaa ihan fyysisiä kirjoja selailtavaksi, plus netissä jää liian helposti jumittamaan koneelle, vaikka olisikin jo inspiroitunut… :P

    • Kivoja vinkkauksia! :) Tota Embellishments-kirjaa kattelin itekin sillä silmällä, mutta jätin sit ostamatta. Kerrohan, oliko se hyvä kun saat sen!

  2. Varmaan tulee tehtyä postaus noista sitten. :) Tämä mun piti vielä linkittää! http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1599630354

  3. Itse olen kirjahullu ja hankin omaksi hyviä kirjoja ( suomenkielisiä). Lehtiäkin ostan, niissä käy muutkin kielet. Ja säilytän hyvin, koska on kiva katsa uudestaan ja uudestaan…. Aina löytää jotain uutta. Kun raskisi, niin pitäis itilata jkunen englanninkielinen, sellainen jossa saa esim. leimoja kylkiäisenä jne.

  4. Tykkään niin paljon näistä sun kirja/lehti postauksista kun ovat aina niin inspiroivia :D Itseltäkin löytyy toi Maijun korttitekniikat ja on kyllä ollut hyödyllinen. Tosi ihanan näköisiä nämä. Kirjat on mullakin usein inspiraation lähteenä :)

  5. itselläni on tuo ensimmäinen ja se on hyvä! Sen myötä olen ruvennut seuraamaan kirjan tekijöiden tekemistä netissä muutenkin ja inspiroituminen jatkuu sitä kautta vaikka kirjasta tuntuu riittävän lukemista moneen kierrokseen.

    t:vanha seuraaja uudella nikillä joka kyllästyi vuodatukseen ja muutti uuteen osoitteeseen =)

    • Jooo, itekin lueskellut noiden blogeja ja ovat kyllä tosi taitavia. Ja inspiroivia! Ja kiitti linkistä uuteen blogiosoitteeseen!

  6. Houkuttelevia kuvia. Minä olen tavannut Timpan ”raamattuja” ja uusin on odottamassa nyt postissa hakemista. Skräppäykseen en ole vielä saanut kirjoja, joku tekniikkapainotteinen kiinnostaisi.

    • Ne Timpan kirjat ovat muakin houkutelleet, hinnan takia en vaan oo raaskinut, pitäis jostain aleista bongata niitä!

  7. Kiitos vinkeistä! Varsinkin nuo kaksi ekaa houkuttelevat nyt kovasti…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s