cute & cool creations

anskin askarteluja ja elämää

Kasva isoksi mutta älä liian

18 kommenttia

Tällä viikolla Inspiroidu-haasteessa mietitään kasvujuttuja. Mä ajattelin ottaa työn lähtökohdaksi mun pituuskasvun. -Tai noh, lähinnä sen puutteen. Meikäläinen on nimittäin ihan pätkä. Niin on muu sukukin kyllä, että ei tämä pituus mulle yllärinä tullut. :D Silti siitä on aina saanut kuulla. Tyhmiä kyselyitä siitä olenko kääpiökasvuinen tai ilonkiljahduksia muilta lyhyiltä ihmisiltä, miten he viimeinkin ovat tavanneet jonkun joka on vielä heitäkin lyhyempi. (Luulisi että lyhyt ihminen tajuaisi olla vähän hienotunteisempi toiselle kohtalotoverilleen, mutta ei, tuttuja ovat tilanteet miten kutsutaan kaikki kaverit paikalle ihmettelemään ja vertailemaan pituutta kuin sirkusfriikkiä ikään, eh).

Nooh, ettei nyt menisi ihan angstaukseksi tämä, halusin mun työhön mielummin räyhäkkää asennetta, jolla enemmänkin suhtaudun mun pituuteen näin aikuisiällä ja näihin asioihin yleensäkin. Siis kyllä, tottakaihan se olisi kivempaa ja helpottaisi käytännön elämää olla edes vähän pidempi, mutta toisaalta en ehkä olisi oma itseni silloin enää vaan joku muu. Mun pituus on kuitenkin yksi iso (tai siis lyhyt, lol!) osa mun persoonaa.

Lyhyyden mukana tulee usein se, että jotkut eivät ota vakavasti, pitävät usein nuorempana kuin onkaan ynnä muuta, joten sitä on saanut aika paljon tehdä töitä tiettyjen juttujen eteen ja se taas kasvattaa sisua. Henkistä kasvua saanut siis harjoittaa senkin edestä, jos nyt aletaan hienosti kuvailemaan ;) Sen sijaan aikuista minusta ei ole kasvanut, varmaan sekin on jäänyt pituuden kanssa vajaaksi :D Siis tottakai kannatan aikuistumista tietyissä asioissa, mutta kalkkis ei saa olla, vaan mielummin ikinuori. Otsikoksi työhön tulikin siten Carrolsin ikivanha mainoslause, jossa on musta kivasti tätä asennetta.

Itse työn askartelu lähti siitä, kun halusin tohon pohjaan jollakin tapaa mun pituuden. Mielessä pyöri ideat paperinukkehahmosta, jostakin mittarista joka näyttäisi sen pituuden ynnä muuta. Päätin sitten uhrata mun mittanauhan päädyn ja iskin sen työhön kiinni. Värimaailma tulikin sitten siitä. Etsin väreihin sopivan valokuvan ja tulostin sen. Vähän suttuinen kuva kylläkin, kun piti suurentaa aika lailla, mutta noh. Hylkäsin sitten idean tehdä mitään paperinukkeviritelmää tuohon, kun aihe olisi sitten mennyt jo ehkä vähän liian lapsellisiin mielikuviin, kun halusin tästä enemmänkin rock-henkisen.

Yksityiskohtia oli kiva miettiä. Käytin mm. tiimarin pahvikoristeita, Nelssonilta saatuja raaputuskuvia ja Ellikseltä ostettua ihanaa leimasinta. Pahvia ja maaliroiskeita mukana taas. Ja pitsiä tottakai. Kaarisulku on itsetehty.

Onneks en oo tän pidempi tai ei ois voinut käyttää tota mittanauhaa edes. :D Sentinkin pidempi niin kaarisulun paikka ois näyttänyt typerältä. Näin just täydellinen, eikö vain? ;D

18 thoughts on “Kasva isoksi mutta älä liian

  1. Ronskin reipas leiska ja selostukset sen tekemisestä on kyllä kaikkien aikojen parhaat! Just hyvä.

  2. Superhauska sivu! Otsikko, aihe ja rosoisuus iskee taas täysillä. Ja mä olen sua vain 37,5 senttiä pidempi :) usko mua, ei sekään aina hauskaa ole.

  3. Upea työ! Tässä on kivasti vastakkain tuollainen vähän vaaleanpunaisen hempeä värimaailma ja sitten aimo annos sitä ASENNETTA. Rakastan erityisesti noita roiskeita. Ihanat yksityiskohdat.

  4. Tämä on ihan loistava! Erityisesti tykkään mittanauhasta ja kuvan leikkaamisesta, mutta kaikki muukin sivussa on kivaa! -Hassua muuten, miten netti vääristää maailmankuvaa – olen aina ajatellut, että olet mua paljon pidempi, jotain 170 cm kun totuus onkin että itse olen suhun verrattuna pitkä (159,5 cm).

  5. Wow Anski! Ekanakin kiva lukea susta lisää kun en ole koskaan tavannut ja toisekseen aivan mieletön sivu! Tämän hetken uusin suosikki kaikessa ainutlaatuisuudessaan! Mä en edes tiedä mistä alkaisin kommentoimaan tätä sivua: värit on loistavat, maaliroiske loistava, mittanauha loistava, kuva loistava! Mä olen aina ihaillut lyhyitä ja jos joskus olen kommentoinut, niin kateudesta, vaikken itse olekaan keskivertoa pidempi. Ja Carrols – onko sitä enää olemassa? Kävin siellä teininä syömässä perjantai-iltaisin juuri ja juuri kympillä saatavan suklaasundaen ja sit kävelin kartsalta kotiin. Tulee taas takauma, pitäisköhän tehdä teinivuosistakin minialbumi… Hyvää perjantai-iltaa!

  6. VAU! sanonko vielä toisenkin kerran… joo, VAAAAU! ja vielä kolmannenkin… VAAAAAAAAAAAAU!!! Tää on niin supermahtava!!! Vautsi mikä kuva!!!!! Tosi cool :). kaikki on vain niin ihanaa… eri aakkoset ja ruskea paperi. Ihan huippu!

  7. Huippuleiska! Miten sait nuo Tiimarin pahvikoristeetkin näyttämään noin hyviltä. :) Mahtavaa! Tykkään kaikista yksityiskohdista todella paljon.

  8. Hieno sivu! Jotenkin roheampaa tyyliä kuin yleensä :) Ja aihe on hyvä; muistan miten verisesti koulussa lyhytkasvuisuuden 150 cm määritelmä (lieneekö edes paikkaansapitävä) loukkasi yhtä 148 cm pituista) :) :) :)

  9. tykkäää niiiiiiiiin paljon!

  10. Oi että ootte kyllä ihania <3 Kiitos ihanista kommenteista, piristää kyllä mieltä niiiin paljon, ette kuulkaa tiedäkään!! :)

    Hemppa: joo, ymmärrän. ei se ole kyllä aina kivaa pitkilläkään :/ tiedän, kun on muutama pitkä ystävä ja valiteltu vuoroin ongelmista. vaikea löytää vaatteita (pieniä vaatteita nyt sentään yleensä löytyy tai niitä voi sentään pienentää), kenkiä ja sitten vielä usein selkäongelmia päälle ym ym :/

    omuli: se on kyllä jännä miten joistakin tulee mielikuvat vaikkei osais sanoa mistä se tulee, just pituudesta ja muustakin. vaikka ei sinänsä ajattelisi asiaa. mut vähänkö siistiä että vaikutan pidemmältä, cooooool! :D

    Reija: Kiiiitos! <3 Carrols yhdistyi Hesburgerin kanssa, niin niitä ei oikeastaan ole enää. Pari on jossakin Helsingissä yms. Harmi, koska Carrols oli mun lempipaikka aiemmin!

    xing: Jooo, kyllähän se 150cm taitaa olla se lyhytkasvuisuuden määritelmä… :/ Mut sille pitää olla myös lääketieteellinen syy lisäksi, ei pelkkä pituus riitä. Muuten on vaan lyhyt jos on muuten normaali :P

  11. Kiitos linkkivinkistä, taitaa lähteä muutama tilaukseen ihan omakustanteisestikin! <3

  12. Kaikki muuttuu. Carrolsiakaan ei enää ole. Voi ei :D.
    Mulla on sulle award eli palkinto eli kunniamaininta eli mikä se nyt sitten onkaan suomeksi. Blogisi saa mut hymyilemään!

  13. Nooooo, mie oon ainakin tota isoksi kasvua tässä toteuttanu melko mallikkaasti.. pitäs oikeesti alkaa harrastaa liikuntaa taas. XD

    Awwwww, en tiennykkää et siul on noi vaikeeta ollu ton pituutes kanssa. :/ Tiiän kyl tunteen, kun on töllisteltävänä, pariin otteeseen miun luokse on raahattu ihmisiä kuuntelee, ku puhun, ku puhun kuulemma jotenkin tosi hassusti.

    Nomut, kuten ite sanoit, sie et ois anski, jos oisit sentinkää pidempi <3

  14. Kommentoin vasta nyt, sillä oon ettiny oikeita sanoja tälle sivulle, mutta tää on niin übercool, ettei sopivia tunnu löytyvän!!! =) Toi mitta on niin mahtis, että ootkin tajunnu lopettaa pituuskasvun niin, että se sopii näin tyylikkäästi leiskaan! Että se jos mikä on mun mielestä loppuun asti suunniteltu juttu!!! Tästä sivusta tulee hyvälle mielelle! Jeps.

  15. Sun asenne on aivan loistava! Ja sivu on rock! :)

  16. Kun on asennetta, niin se näkyy kaikessa! Ihan huippusivu!

  17. Mun täytyy yhtyä Veeruliirun sanoihin, monet kerrat oon tätä sivua ihastellu, mut ei vaan osaa kommentoida. Tää on nimittäin ihan mahtava. Mittanauha nyt on tietysti ihan paras juttu, mut tykkään ihan hulluna myös muotoonleikatusta kuvasta ja ruskeasta paperista ja teksteistä sen päällä.. Ihan parasta!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s